Šole izobraževanja za življenje
- Posted by admin
- Kategorije Blog
- Date 20 septembra, 2022
- Komentarji 0 komentar-jev
Učenje ne more imeti končne črte pri določeni starosti.
To je proces brez konca .
Vseživljenjsko učenje.
Vprašanje, ki si ga ljudje pogosto zastavijo, ko prvič slišijo za izobraževanje za življenje, je: “Kakšen je vaš učni načrt?” Vendar pa je to napačno vprašanje za začetek, saj predpostavlja pristop, ki ga je EFL v svojem bistvu zasnovan za odpravo.
Živimo v dobi, ki ceni standardizacijo. Začelo se je z industrijsko revolucijo, ko so ljudje odkrili, da lahko s tekočimi linijami izdelujete izdelke v velikih količinah. Pristop se je dobro obnesel pri izdelavi avtomobilov, hladilnikov in drugih izdelkov, zato so ljudje sklenili, da bi morali uporabiti podobno metodologijo za ustvarjanje standardiziranega učnega načrta za naše šole. S tega vidika se na učitelje gleda kot na delavce na tekočem traku, ki ponavljajo niz določenih nalog, ki bodo produkt (učenca) premaknile k predpisanemu zaključku. Da bi olajšali ta proces, so te naloge do potankosti opredeljene v vseprisotnih okvirih kurikuluma, ki so v središču večine izobraževalnih sistemov.
Težava tega pristopa je, da otroci niso kot avtomobili. Vsakemu, ki se druži z otroki, je povsem jasno, da je vsak edinstven. Poskus standardizacije njihove izobrazbe bo v najboljšem primeru zadušil. Namesto da bi gojili bogat razcvet ustvarjalnih talentov, ki lahko pomagajo rešiti naše globalne težave, se nagibamo k diplomantom, ki blestijo predvsem pri pomnjenju snovi za standardizirane teste.
Izobraževanje za življenje zasleduje alternativni pristop, ki premakne fokus s statičnega zaporedja predpisanih lekcij na nenehno spreminjajoče se potrebe in interese določene skupine študentov. Na ta način je podoben drugim programom, osredotočenim na otroke, kot je Emergent Curriculum Reggio Emilia. Učitelji so pooblaščeni, da prepoznajo in proslavijo edinstveno mešanico talentov, ki jih najdejo v svojem razredu, in jih uporabijo za ustvarjanje magnetnih načinov za širjenje obzorij učencev. Učinek se spreminja. Neka starša je na primer povedala, da je njen štiriletni sin vsako jutro jokal, ko sta se pripravljala na šolo. Na posvetu z učiteljem je opazila, da fant izraža zanimanje za glasbo. Izvedli so načrt, da bodo na to temo ustvarili enoto za cel razred. Naslednji dan so solze izginile, ko je otrok spoznal, da je šola kraj, ki ustreza njegovim interesom. S to potjo vključevanja je fant hitro začel kazati zanimanje tudi za druge dele šolskega dneva.
Zlasti za novejše učitelje je v pomoč pregled nad veščinami in temami, ki se običajno obravnavajo v posameznih starostnih obdobjih (glejte EFL Curriculum Guides). Toda tudi tukaj je pomembno poenostaviti in zmanjšati število ciljev, tako da se lahko učitelji svobodno osredotočijo na življenjsko realnost svojih učencev. EFL olajša ta pristop s preimenovanjem tradicionalnih predmetov, da se poudari njihov odnos do osebnih skrbi. Namesto standardne terminologije zgodovine, jezika, znanosti itd. uporabljamo naslove, kot so Razumevanje ljudi, Samoizražanje in komunikacija ter Naša Zemlja – naše vesolje. (Za razširjen opis teh izrazov si oglejte spremni dokument o kategorijah kurikuluma EFL.)
Izobraževanje za življenje skrbi za pomoč učencem pri iskanju namena in smisla življenja. Tako vsaka od kategorij kurikuluma raziskuje različne lastnosti, ki učencem pomagajo sprejeti širše realnosti, ko napredujejo proti vedno višjim stopnjam zrelosti. Nazadnje, same kategorije, kot je prikazano v logotipu kurikuluma, ne predstavljajo predmetov kot razdeljene discipline, temveč kot dele integrirane celote, ki se organsko širi iz učenčeve trenutne ravni zavedanja.
Cilj torej ni ustvariti EFL KURIKULUMA, ki kodificira, kaj bi se moralo dogajati v učilnici za vse čase in kraje, temveč začrtati smer rasti, ki vabi učitelje in učence k sodelovanju pri soustvarjanju edinstvene šolske izkušnje, polne navdušenje, modrost in veselje.
Šole po svetu za življenje na spodnji povezavi: